چگونه میتوانیم فروشات و خدمات مشتریان را باهم مطابقت دهیم؟

  فروشات و خدمات مشتریان مانند دو روی یک سکه هستند؛ چون ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند . فروشنده یک رابطه را آغاز میکند، به مشتری کمک میکند تا تصمیمی بگیرد که نیازمندی ها و ضرورت های وی برآورده گردد . بدین ترتیب، معامله مالی / پولی در نتیجه فروش، تحقق میابد .

برندنگ داخلی چیست و چرا باید آنرا انجام دهیم؟

 


برندنگ داخلی به این معناست که هر شخص در شرکت شما با فعالیت هایشان به نوعی از برند شما نمایندگی میکنند.

هر شخص در شرکت تان، فرق نمیکند چقدر کوچک یا بزرگ باشد، باید هدف برند تان را سریعاً و به آسانی بفهمد. این مفهوم مخصوصاً برای کارمندانی مانند یک خدمتکار، منشی و یا فروشنده اهمیت بیشتری دارد، چرا که آنها مستقیماً با مشتریان در تماس هستند.

قبل ازینکه فعالیت های بازاریابی تان را در بیرون از شرکت شروع کنید، باید مطمئن شوید که تمامی کارمندان تان هدف و وعده های برند تان را به خوبی درک میکنند.

برندنگ داخلی به شما کمک میکند با استفاده از رفتار کارمندان تان برند تان را به خوبی احیاء کنید. اگر این کار به درستی انجام شود، یک دوران مثبت ایجاد میکند: شما کارمندانی را جذب میکنید که برند شما را بسیار دوست دارند، و این کارمندان برند شما را به مشتریان و شرکای شما به خوبی ارائه میکنند؛ این کار برند شما را تقویت کرده و باعث میشود کارمندانی بهتر پیدا کنید.

ذیلاً عبارت از چهار مرحله اساسی با یادداشت در مورد شروع آن، برای برند گذاری داخلی میباشد:

مرحله اول: هدف تان واضح باشد. بزرگترین چالش در ایجاد یک برند داخلی داشتن یک استراتیژی مشخص و واضح برای رساندن ارزشهای یک برند به تک تک کارمندان میباشد. ارتباطات داخلی شما باید بین شما و تک تک مدیران و کارمندان مکالمه ایجاد کند. معمول ترین شیوه ها برای انجام این کار ایمیل، رسانه های اجتماعی، پوستر ها، دیگر وسایل نشراتی و مکالمات میباشد.

مرحله دوم: برنامه های آموزشی رسمی داشته باشید. داشتن یک پروسه آموزشی رسمی که ارزش های شرکت/برند را به همه می آموزد باید از روز اولی که یک کارمند به شرکت می آید شروع شود و نظر به بودجه و زمان بشکل منظم ادامه پیدا کند.

مرحله سوم: مالک شرکت باید شامل این پروسه باشد. مالکان/رهبران شرکت مهمترین نقش را در برندنگ داخلی تان دارند. رهبری معمولاً موفق میباشد که شرکت، محصول و تیم خود را بر محور ارزش هایی قدرتمند ایجاد کرده و بطور واضح و منظم با کارمندان خود درین باره صحبت کند.

مرحله چهارم: یک برنامه پاداش دهی و تقدیر داشته باشید. از کارمندانی که با عملکرد شان استندرد های برند تان را حمایت میکنند قدردانی کنید. میتوانید به کارمندانی که عملکرد فراتر از نقش عادی شان دارند جوایز کوچکی بدهید. جوایز تیمی میتوانند شامل جلیل از اتمام پروژه باشند.