چگونه میتوانیم فروشات و خدمات مشتریان را باهم مطابقت دهیم؟

  فروشات و خدمات مشتریان مانند دو روی یک سکه هستند؛ چون ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند . فروشنده یک رابطه را آغاز میکند، به مشتری کمک میکند تا تصمیمی بگیرد که نیازمندی ها و ضرورت های وی برآورده گردد . بدین ترتیب، معامله مالی / پولی در نتیجه فروش، تحقق میابد .

کدام نوع پلان ها و گزارشها را باید قبل از شروع تجارت خود تهیه کنم؟

 


قبل از شروع کاروبار، پلانگذاری مالی باید بر تهیه گزارش های خلاصه مصارف آغاز تشبث شما متمرکز باشد، از جمله:


·      تجهیزاتی که باید برای شروع کار خریده یا اجاره شود.

·      امکاناتی لازم برای راه اندازی و ادامه کار تشبث.

·      مواد لازم برای تولید کالاها و خدمات.

·      بازاریابی قبل از بازگشایی: بروشورها، بزنس کارت ها، قرطاسیه، لوحه ها و نشان ها.

·      مصارف تنظیم و تزیین محل کار: تعمیر کردن و نصب و جابجایی تجهیزات.

·      تکنالوجی: کمپیوترها، شبكه ها و نرم افزارها.

·      فیس ها: مسایل قانونی و حسابداری. 

ضمناً شما باید هزینه های عمومی تشبث را در جریان سال اول و دوم کار پیشبینی کنید:


·      مصارف

·      معاشات و کار

·      مواد

·      بازاریابی


حرف آخر اما بسیار مهم این است که شما عواید خود را از فروش محصولات و خدمات برآورد خواهید کرد.

با مقایسه عواید و مصارف پیشبینی شده می توانید مبلغ پولی را برآورد کنید که برای حمایت از تشبث خود تا رسیدن به مرحله ای مناسب رشد نیاز دارید. در نتیجه پول نقد کافی برای فروشات مورد انتظار یا بیشتر از آن در دست خواهید داشت.

گرفتن مشوره و پیشنهاد از دیگران هنگام برآورد هزینه ها، مصارف و عواید خوب است، بخصوص اگر قبلاً چنین تشبثی را مدیریت نکرده باشید.

اعضای تیم شما، اگر قبل ازشروع تشبث شناسایی شده باشند، می توانند در پلان گذاری مالی شما کمک کنند. علاوه بر آن، شاید لازم شود مشوره متخصصانی را که در رهبری تشبثات تجربه دارند جویا شوید. بخصوص اگر تشبثات آنان شبیه تجارت شما باشند . گاهی عرضه کنندگانی که به شما مواد، تجهیزات یا خدمات عرضه می کنند نیز در کار پیش بینی های مالی شما را کمک می توانند.

دهید و در این کار عجله نکنید. کمک خواستن از دیگران در بازنگری پیش بینی های شما بسیار مفید تمام می شود، چون افرادی که از بیرون به قضیه نگاه می کنند شاید چیزهایی را متوجه شوند که یادتان رفته و یا درنظر نگرفته باشید. شما قیمت ها، هزینه ها و عواید را بصورت فرضی محاسبه می کنید و دیگران شما را کمک خواهند کرد تا فرضیات خود را با واقعیت ها مقایسه کرده و ببینید که برآوردهای شما بسیار زیاد یا بسیار کم نباشد.

صرفاً بر یک نسخه از پیشبینی های مالی خود اتکا نکنید. بیشتر متشبثان موفق سه نسخه پیشبینی مالی تهیه میکنند:


1.    یک نسخه ی خوش بینانه که در آن ارقام و اعداد بسیار مطلوب که بیانگر بهترین نتایج ممکن برای هزینه های شروع و ادامه فعالیت های شرکت باشد، استفاده شود.

2.    یک نسخه ی "متوسطه" که در آن اعداد و ارقام معقولی که زیاد خوش بینانه نباشد، استفاده گردد. این اعداد همان هایی هستند که شما انتظار دارید برای کارتان "عادی" باشد.

3.    نسخه ی "منفی" که در آن اعداد و ارقامی استفاده می شود که بیانگر وضعیت نامناسب احتمالی است؛ این اعداد به شما هشدار می دهد که اگر شما با مشکلات و موانع پیش بینی ناشده مواجه شدید، چه اتفاق خواهد افتاد.


محلی را برای کار تجارت خود اجاره کنید، به احتمال زیاد می توانید مبلغ دقیق کرایه ای را که خواهید پرداخت پیدا کنید. اگر شما بخواهید ویب سایت بسازید، احتمال دارد از یک فرد ویب سایت ساز قیمت بگیرید. معمولاً متشبثان مصارف و هزینه های خود را کمتر تخمین می زنند و در مرحله ی شروع تشبث با کمبود سرمایه روبرو می گردند. اما شما میتوانید با تخمین دقیق و صادقانه هزینه ها و مصارف خود از این مشکل جلوگیری کنید.

درمورد فرضیاتی که در برآورد خود استفاده می کنید دقت به خرج دهید. بالا برآورد کردن فروشات و پایین فرض کردن مصارف و هزینه ها آسان است. مثلاً به مبلغ پیش بینی شده فروشات سال اول خود نگاهی بیاندازید؛ حال برای آنکه مقدار فروشات پیش بینی شده ی هر روز را تخمین کنید، آن را تقسیم روزهای سال کنید. وقتی دانستید که باید هر روز چقدر بفروشید، آنگاه فکر کنید که آیا پیش بینی تان واقع بینانه بوده یا خیر.

بکوشید تشبثات مشابه شرکت خود را پیدا کنید و هزینه ها و مصارف فروشات خود را با آن ها مقایسه نمایید. این تشبثات شاید نخواهند ارقام واقعی را شریک سازند اما شاید حاضرباشند فیصدی هزینه ها و مصارف فروشات معینی را بگویند. بطور مثال شرکت دیگری مشابه شرکت شما شاید به شما بگوید که مصرف نیروی کارشان 25 % قیمت فروشات را می سازد و این فیصدی به شما در پیش بینی هزینه های کار کمک خواهد کرد.

هر از چند گاه برآوردهای مالی خود را تجدید کنید. بخصوص وقتی معلومات تازه و دقیق تری بدست می آورید. اگر شما از برنامه کمپیوتری استفاده می کنید این نوع تغییرات بسیار ساده می تواند باشد و به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از آینده مالی تشبث خود داشته باشید.