چگونه میتوانیم فروشات و خدمات مشتریان را باهم مطابقت دهیم؟

  فروشات و خدمات مشتریان مانند دو روی یک سکه هستند؛ چون ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند . فروشنده یک رابطه را آغاز میکند، به مشتری کمک میکند تا تصمیمی بگیرد که نیازمندی ها و ضرورت های وی برآورده گردد . بدین ترتیب، معامله مالی / پولی در نتیجه فروش، تحقق میابد .

مشتریان کدام روش های خوب کسب و کار را قدردانی میکنند و چگونه میتوانیم از این روش ها در بازاریابی خود استفاده کنیم؟


 
تشبث ها همیشه میخواهند برای مشتریان شان رضایت بخش باشند. یک مشتری رضایت مند، یک مشتری دائمی میشود، و حتی شاید یک مشتری دائمی که محصولات/خدمات تان را به دیگران پیشنهاد میکند. همچنان، پیدا کردن مشتریان جدید همیشه مشکل تر از راضی نگه داشتن مشتریان فعلی تان است. این بدین معنی است که ما باید هر کاری که میتوانیم را برای حفظ مشتریان وفادار خود انجام دهیم. چهار روش برای راضی نگه داشتن مشتریان تان وجود دارد:

      وعده های خود را برآورده کنید

      طوری رویه کنید که کار کردن با شما آسان باشد

      به مردم فرصت انتخاب بدهید

      با مشتریان تان زیادتر صحبت کنید

متشبثین خوب باید تمامی این مفاهیم را حین مدیریت تشبث شان حفظ کنند.

وعده های خود را برآورده کنید:

مردم هرقدر زیادتر بالای توانایی تان در قسمت برآورده ساختن وعده های تان مطمئن باشند، به شما وفادارتر خواهند بود. مردم میخواهند به شما اعتماد کنند که محصولی را به آنها میدهید که وعده کرده بودید. بطور مثال، آنها مسدودیت چاه آشپزخانه را دقیقاً به همان قیمتی که گفته بودید ترمیم میکنید، میخواهند.

آنها میخواهند دقیقاً در زمانی که گفته بودید، برای عکاسی مراسم عروسی حاضر شوید. هر کدام از این موقعیت ها برای ایجاد اعتماد در کنترول شما است.

هر کاری انجام دهید که نشان دهنده توانایی شما برای برآورده ساختن وعده های تان باشد، اعتماد شما را افزایش خواهد داد. شاید خوب باشد بعد از اینکه کارتان تمام شد، یک تماس یا ایمیل به مشتری تان کنید و ذکر کنید که از ملاقات با آنها لذت بردید، که در واقع میتواند یک یاد آوری برای این باشد که شما کارتان را در وقت آن و با بودجه تعیین شده انجام دادید.

طوری رویه کنید که کار کردن با شما آسان باشد:

      بهترین روش برای اینکه باعث شوید کسی با شما کار کند این است که کار کردن را برای شان بسیار آسان و بی زحمت کنید. بنابرین، چگونه میتوان این کار را برای دیگران آسان کرد؟ درین جا تعدادی از سوالاتی وجود دارند که شما را کمک میکنند:

      دسترسی به شما از طرف مشتریان و یا مشتریان احتمالی برای دریافت معلومات چقدر آسان است؟

      آیا پیدا کردن شماره های تماس تان در صفحۀ انترنتی تان آسان است؟ آیا قرار گذاشتن برای ملاقات شما برای مشتریان آسان است؟ آیا شما در قرار گذاشتن ملاقات ها انعطاف پذیر هستید؟ به عبارت دیگر، آیا شما میتوانید که با یک مشتری در یک مکان مناسب قرار بگذارید؟ اگر امکان پذیر است، میتوانید همراه مشتریان به شکل آنلاین به تماس شوید تا آنها مجبور نباشند که موقعیت خود را ترک کرده و برای ملاقات شما بیایند؟

      آیا از طریق تیلفون، ایمیل، پیام و یا مکتوب کدام تائیدیه یا یادآوری برای ملاقات با آنها میگذارید؟

      آیا تمامی گزینه های موجود در محصولات/خدمات تان را در اختیار مشتری گذاشته اید؟

      روند پروسه کاری تان برای تعقیب و پیگیری آسان است؟ اگر قرارداد کتبی با مشتریان تان دارید، آیا به زبانی نوشته شده که مشتریان بفهمند؟

      آیا سوابق مکالمات تان را با مشتریان نگه میدارید، تا آنها مجبور نباشند تمامی صحبت هایشان را هر بار که به دفترتان به تماس میشوند، برایتان تکرار کنند؟

      آیا حتی زمانیکه فعالیتی بالای پروژه مشتریان وجود ندارد، با مشتریان تان به تماس میشوید که آنها را مطلع سازید که شما بالای پروژه شان متمرکز هستید؟

      آیا رسید های تان عام فهم است؟

به مردم حق انتخاب بدهید، اما نه بیش از اندازه:

مردم باید حق انتخاب داشته باشند. آنها احساس میکنند که هر چه حق انتخاب بیشتری داشته باشند، احتمال اینکه چیزی را پیدا کنند که نیاز هایشان را بهتر برآورده کند زیاد تر است. این احساس تا حدی حقیقت دارد. انتخاب های بیش از حد میتواند یک تجربه سخت باشد. اگر به مشتریان انتخاب های بسیار زیادی داده شود، تصمیم گیری برای شان نسبت به انتخاب های کم سخت تر میشود.

این به خاطر آنست که انتخاب های بسیار زیاد نوعی اختلال در انتخاب ایجاد کرده و در بعضی موارد اشخاص تصمیم میگیرند که هیچ کاری نکنند. در این نوع شرایط زمانی که تصمیمی گرفته میشود، معمولاً حس ناامیدی را برای مشتری به همراه دارد. چرا این اتفاق میافتد؟ زمانی که انتخاب های زیادی برای ما ارائه میشود، ما معمولاً ازینکه اشتباهاً انتخاب نکنیم میترسیم. گزینه های محصولات/خدمات تان را به تعداد معقول نگه دارید. بطور مثال، اگر شما خدمات کوتاه کردن چمن را دارید، میتوانید پیشکش های طلایی، نقره ای و برونز برای مشتریان تان ارائه دهید، که در هر کدام سطح خدمات و تعدد خدمات فرق میکند.

بناءً، چگونه میتوان انتخاب هایی را برای مشتریان فراهم آورد که تعداد آنها بیش از اندازه نباشد؟ تشبث ها باید بطور هوشیارانه تعداد گزینه هایی که به مشتریان ارائه میکنند را محدود نمایند. این به معنای کاهش بسیار زیاد گزینه های موجود نبوده و مانند همکاری یک نماینده فروشات در کمک کردن به مشتری برای خرید یک لباس است. بطور مثال، فروشنده ممکن بگوید: «اندازه و رنگ هایی را که میخواهید، به من بگوئید؛ من آنها را برایتان تهیه میکنم .»

روش های موثر متعدد برای مشتریان به منظور سهولت در پروسه انتخاب و ایجاد یک مسیر دلخواه برای شان وجود دارد. یکی از این روش ها «فیلتر کردن » است، که در آن شما به مشتری کمک میکنید گزینه های مرتبط به سلیقه خود را شناسایی کنند. اگر شما یک صفحۀ انترنتی داشته باشید، ارائه یک گزینه «پیشنهادی » یک روش ثابت شده برای کمک به مشتری است. این به مشتری میگوید که «این محصول تمامی ضرورت های بنیادی شما را برآورده ساخته و قیمت مناسبی نیز دارد. بیشتر مشتریان مان این محصول را میخرند. »

روش دیگر استفاده از مقایسه برای کمک به سهولت انتخاب است. بطور مثال، همان فروشنده لباس میتواند بگوید: «خانم ها معمولاً این بیک را انتخاب میکنند .»

این روش باعث میشود مشتری احتمالی تان بطور اوتومات یک محصول را با گروپ دیگری از محصولات که دوست دارد، یکجا سازد.

و در آخر، شما باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید بازگشت محصول تان را قبول کنید، یا خیر. شما باید تصمیم بگیرید که تا چه مدت مشتری میتواند جنس را پس بیاورد. شما میتوانید تصمیم بگیرید که % 100 پول مشتری را در صورت پس آوردن جنس پس بدهید تا خاطر مشتری بابت کیفیت محصول تان آسوده گردد.

با مشتریان تان بیشتر صحبت کنید:

اینجا مسئولیت شما است که با مشتریان تان بطور دائم در حال صحبت باشید. یکی از بهترین روش ها برای حصول اطمینان از صحت روابط تشبث تان این است که قضاوت کنید با تصمیم گیرنده اصلی چقدر در تماس هستید. هر قدر ارتباطات بیشتر باشد، روابط تان سالم تر است. بطور مثال، چقدر با بهترین مشتری تان در تماس هستید؟ با تامین کننده اصلی تان چقدر صحبت میکنید؟ پاسخ این سوال بینش لازم برای اینکه بفهمید روابط تان با مشتریان چقدر قوی است را به شما میدهد.

هرکدام ازین روش های خوب بشدت بالای تصمیم گیری مشتریان و مراجعین تان تاثیر گذار است.