چگونه میتوانیم فروشات و خدمات مشتریان را باهم مطابقت دهیم؟

  فروشات و خدمات مشتریان مانند دو روی یک سکه هستند؛ چون ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند . فروشنده یک رابطه را آغاز میکند، به مشتری کمک میکند تا تصمیمی بگیرد که نیازمندی ها و ضرورت های وی برآورده گردد . بدین ترتیب، معامله مالی / پولی در نتیجه فروش، تحقق میابد .

چرا و چگونه از طریق تیلیفون تبلیغات کنیم؟

 


داشتن دسترسی نامحدود به مشتریان مهمترین دلیل داشتن موبایل برای بازاریاب ها میباشد. شما میتوانید هر وقتیکه بخواهید توسط یک تبلت یا موبایل هوشمند، با یک مشتری احتمالی در تماس شوید. این کار از طریق روش های سنتی تبلیغات مانند تلویزیون و روزنامه امکان پذیر نیست.

پاسخ دادن با موبایل یک پاسخ معمولی جهانی شده است. افزون بر آن، مردم وقت اضافی خود را با موبایل های خود سپری کرده و در آن پیام ها و ایمیل های خود را میخوانند، از اپلیکیشن ها )اَپ ها( استفاده میکنند، از طریق رسانه های اجتماعی با دیگران وصل میشوند، بصورت آنلاین تحقیقات خود را انجام میدهند و خریداری آنلاین میکنند. نظر به اینکه مردم زمان بیشتری را با موبایل ها و تبلت هایشان سپری میکنند، شرکت ها بدنبال یادگیری این گجت ها هستند تا بتوانند بهتر با مشتریان خود وصل شوند. با ویژگی GPS که در اکثر وسایل هوشمند وجود دارد، بازاریاب ها میتوانند مشتریان خود را بر مبنای موقعیت شان مورد هدف قرار دهند. یک مثال ازین روش، »aweyan Cabs« است که یک اپلیکیشن موبایل برای فرمایش دادن خدمت ترانسپورتی بوده )بعضی ها به آن یوبر افغانستان میگویند( و به موبایل ها و وسایل GPS اجازه اتصال دو طرفه بین مسافر و راننده را داده و یک گزینه تماس برای گرفتن تکسی را دارد.

معمول ترین روش تبلیغات از طریق موبایل پیام دادن است. اما در چند سال آینده انتظار میرود که تبلیغات چند رسانه ای ) Multimedia ( عام تر و معمول تر شود. با وجود اینکه ممکن شما اهمیت استفاده از تبلیغات موبایل را بعنوان یکی از پلان های بازاریابی تان برای امروز در نظر نگیرید، اما باید متوجه باشید که در جهان امروزی که هر روز استفاده از موبایل بیشتر و بیشتر میشود، برای موثر بودن چه کارهایی را باید انجام دهید.

شبکه های مخابراتی مانند اتصالات و افغان بیسیم بطور روزانه یا اقلاً بطور معمول پیام های تبلیغاتی روان میکنند تا محصولات و خدمات خود را ارتقاء داده و برای مشتریان خود پیشکش داشته باشند. این بسته های پیام های عمده، برای متشبثین بوده و کتله عظیمی از مخاطبین را مورد هدف قرار خواهد داد.

استفاده از پیام های متنی:

اگر شما یک شرکت کوچک دارید و پول زیادی برای بازاریابی اختصاصی از طریق موبایل ندارید، به این فکر نباشید که به هیچ عنوان نمیتوانید از موبایل ها استفاده کنید. ایجاد پیام های متنی ساده برای معلومات دهی به مشتریان تان درباره فروشات یا محصولات جدید راهی آسان برای تبلیغات میباشد. شما حتی میتوانید ایجاد پیام های اختصاصی یا تخفیفات را نیز در نظر بگیرید. پیام های متنی در روزهای خاص، مانند روزهای تولد و سالگرد، راهی دیگری برای ایجاد یک ارتباط شخصی از طریق بازاریابی پیام متنی است. اما متوجه باشید که چند پیام به مشتریان تان روان میکنید. اگر مشتری احساس کند که پیام های زیادی را از طرف شما دریافت میکند، ممکن مشتری را ناراحت ساخته و باعث شود که مشتری تان را از دست بدهیدشرکت شما میتواند از موبایل برای تبلیغات پیچیده تری مانند صفحات انترنتی سازگار با موبایل ها، فروشات آنلاین و یا تبلیغات آنلاین نیز استفاده کند.

صفحات انترنتی سازگار با موبایل ها

·      یک صفحۀ انترنتی سازگار با موبایل به این معناست که صفحه انترنتی طوری تنظیم شده است که با موبایل نیز قابل مشاهده میباشد. صفحۀ انترنتی که در کمپیوتر به خوبی مشاهده میشود لزوماً برای موبایل هم سازگار نیست و ممکن به خوبی با آن انطباق پذیر نباشد. اگر میخواهید صفحۀ انترنتی تان در موبایل ها نیز به درستی مشاهده شود، باید آنرا طوری دیزاین کنید که با موبایل های هوشمند سازگار باشد.

·      حصول اطمینان نمائید که صفحۀ انترنتی تان با موبایل سازگار است. این بدین معناست که تجربه کار با صفحۀ انترنتی تان در موبایل نیز باید خوب باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمامی بخش های نمایش محتویات صفحۀ انترنتی تان مانند رنگها، فونت ها و طرح ها برای نمایش در موبایل طراحی شده اند. اگر صفحۀ انترنتی تان تابحال برای موبایل سازگار نبوده است، با طراح وب تان صحبت نموده و از او بخواهید که کاری کند تا صفحۀ انترنتی تان به آسانی در موبایل ها نمایش داده و مسیریابی شود.

·      اطمینان حاصل نمائید که صفحه تان به سرعت بالا میباشد. مرحله بعدی برای هوشمندی یک صفحۀ انترنتی در موبایل، سرعت آن است. این بدان معنی است که صفحه تان به سرعت بالا فعالیت نموده و نیاز به بندویت  Bandwidth  زیادی برای نمایش مناسب ندارد. به خاطر داشته باشید که اکثر  استفاده کنندگان موبایل از کریدت شخصی خود استفاده میکنند که سرعت آن به اندازه وای فای نمیباشد. چند روش برای این کار استفاده کمتر از تصاویر، ویدیو، پنجره هایPop-up ، خدمات حرفه ای توسعه صفحۀ انترنتی، وغیره میباشد.

·      محتویات را به چند دسته تقسیم کنید. مهم است که محتویات آنلاین خود را با استفاده از Bullet Point ها و تیترهای فرعی به چند دسته تقسیم کنید. خوانندگان آنلاین دوست دارند که محتویات را به سرعت خوانده و سریعاً آن را بفهمند. بناءً، محتویات شما باید به دسته های کوچکتری گروپ بندی شوند. جمله ای که در کمپیوتر زیاد معلوم نمیشود ممکن در موبایل مانند یک رمان به نظر برسد. پس کوتاه کردن جملات طولانی تان باعث میشود خوانندگان موبایل ها بتوانند آنرا آسان تر بخوانند.

·      مطلب تان را کوتاه بنویسید. اکثر مردم حین نان چاشت، در صف فروشگاه یا هنگام بازدید از داکتر، وغیره به موبایل هایشان رجوع میکنند. آنها معمولاً وقت خواندن یک مطلب طولانی را ندارند؛ بنابرین، حرف تان را کوتاه نوشته و مستقیم به اصل مطلب بروید.

·      زبان اهمیت زیادی دارد. با وجودیکه بعضی از صفحات اینترنتیInternet Browsers قابلیت ترجمه صفحات انترنتی به چندین زبان را دارند، زبان های افغانی مانند پشتو، دری، وغیره در بین آنها موجود نیست. بنابرین، اضافه کردن زبان های محلی به صفحۀ انترنتی تان میتواند در دسترسی به معلومات به مشتریان احتمالی تان کمک کند. اما تلاش کنید که لینک تغییر زبان تان به آسانی قابل مشاهده باشد. تحقیق کنید که مشتریان تان کدام زبان را ترجیح میدهند و در اخیر حصول اطمینان نمائید که پاسخ دادن به مشتریان تان به تمامی زبان ها به شکل ثابت جریان داشته و هیچ گونه سردرگمی را ایجاد نمیکند.

تجارت از طریق موبایل:

تجارت از طریق موبایل عبارت از خریداری اجناس و خدمات از طریق موبایل میباشد. این خریداری میتواند از بوت گرفته تا تکت قطار باشد. اگر میخواهید که محصولات یا خدمات تان را از طریق موبایل به فروش برسانید، باید مطمئن شوید که تشبث تان توانایی انجام این معاملات را بشکل درست و صحیح داردمعاملات شما ازین طریق باید بدون نقیصه باشد. این بدین معناست که هیچ گونه مشکل در قسمت عملکرد صفحۀ انترنتی تان وجود نداشته باشد، کتلاگ محصولات تان به آسانی قابل دسترس باشد و پروسه پرداخت هزینه محصولات یا خدمات تان نیز آسان باشد.

تبلیغات از طریق موبایل:

یکی از فرصت هایی که موبایل برایتان ایجاد میکند این است که تبلیغات تان در تیلیفون مشتری تان نمایش داده میشود. دقیقاً مانند تبلیغاتی که در وبسایت تان دیده میشوند. شرکت ها میتوانند از طریق موبایل تبلیغات شان را به کتله بزرگ تری از مشتریان برسانند. شما میتوانید تعداد اشخاصی که تبلیغات تان را میبینند را ازین طریق افزایش دهید. یکی از مزایای دیگر استفاده از تبلیغات موبایل این است که شما صاحب آن صفحه کوچک میشوید. زیرا در صفحه صفحۀ انترنتی ممکن چندین تبلیغات در یک زمان دیده شود اما در صفحه موبایل صرفاً یک تبلیغات تمامی صفحه را تصاحب میکند.

شرکت شما ممکن از صفحات انترنتی، تبلیغات و خریداری از طریق موبایل استفاده نکند؛ اما باید بدانید که چگونه از موبایل ها )مخصوصاً توسط رقبای تان(در بازاریابی استفاده میشود. بدنبال راه های ساده ای مانند پیام های متنی و رسانه های اجتماعی باشید تا از طریق موبایل ها و تبلت ها به مشتریان تان وصل شوید. همچنان اپلیکیشن های دیگری نیز برای موبایل ها وجود دارد که فرصت نزدیک شدن به مشتریان تان، بازاریابی برای پیشکش هایتان و حتی دریافت بموقع نظریات مردم درباره خدمات تان را برایتان میدهد. بطور مثال، بعضی از شرکت ها گروپ هایی را مانند واتسپ یا وایبر برای طرفداران شان در رسانه های اجتماعی ایجاد میکنند تا خبرهای تازه درباره محصولات شان به آنها داده و نظریات آنها را دریافت کنند.